Utseende & självförtroende

När man är tonåring, speciellt i 15-16 års åldern så bryr man sig hela tiden om utseendet. Man är nästan aldrig nöjd med sig själv. Man ställer sig framför spegeln och letar efter felen. De gör så man får dåligt självförtroende. Typ man tänker "hoppas folk inte kollar på mig" eller nått sånt. Men sanningen, allt det här är skit snack för alla är vackra på sina egna sätt, alla är speciella på sitt sätt. ingen är ful. Vad är ful egentligen? Vem är det som ens bestämmer vem som är ful? Ingen. Dom som kallar andra för fula är avundsjuka för dom själva har dåligt självförtroende, och då kallar dom andra för fula för att dölja sin egen rädsla. Man ska egentligen inte bry sig om vad andra säger. Man ska alltid tänka på alla bra saker. Inte dåliga. Man lever bara en gång så varför ska man gå runt hela sitt liv och tänka "jag är ful, jag är sådär" man ska ta vara på den tiden man har. Man ska va glad så mycket man kan och leva livet tills man dör. När man blir äldre kommer man ångra allt. För då man vet att utseende inte spelar någon roll. Det ända som räknas är personligheten. För när man har ett vackert personlighet så blir allt med personen vackert. Men som sagt så är alla, exakt alla lika vackra och speciella, så skit samma om du har en finne/finnar eller om du inte tycker om ditt utseende, kropp eller vad det nu är. För allt det här är i denna åldern. Alla har haft dessa problem men det är inget man ska vara ledsen över. Man ska hålla huvudet upp vara självsäker. Ha självförtroende och visa folk att du är nöjd med dig själv och att inget/ingen kan skänka ditt självförtroende. Va stolt för den du är.viktigast av allt: Va dig själv!



Kommentarer
Eve

Sv: Tack! :) Fin blogg.

2012-08-01 @ 16:14:12
URL: http://riieve.blogg.se
behiye

själv var jag sån när jag var runt 11-12 men nu är jag nöjd med mitt utseende och jag tycker jag är fin som jag är, därför använder jag inte smink för när man tar bort det så jämför man sig med hur fin man är med smink och då tycker man bara att man är ful utan smink!

2012-08-05 @ 13:50:58
URL: http://behiye.blogg.se/benny
milliciouss

Super fin blogg! Kollade lite på den och läste massa inlägg och tycker verkligen om den! Du har en bra blogg! Fortsätt så kommer du komma långt det lovar jag!! Fin design och en underbar fin blogg! Själv så letar jag efter nån som kan fixa gratis design/header! Är tacksom om du kunde hjälpa mig! Kika in min blogg http://www.nattstad.se/Milliciouss
Ha en super bra dag! Kram!

Länkbyte?? Då ska du ha minst 200 besökare! :*

Svar: Tack desamma! visst kan vi göra länkbyte! :)
Hihi

2012-08-08 @ 20:33:06
URL: http://www.nattstad.se/Milliciouss
JefferyLaw

LOFI sound have grown to be a well-liked range for somebody planning to sit back and wind down, with a lot of attesting that they assist them sleep. The delicate, replicated rhythms of all beats can produce a beautiful environment, advancing a awareness of tranquil that have been conducive to sleeping. This is because LOFI sound usually includes a slower pace and a smaller amount of lyrics, authorizing the focus to reduce speed and drift off better. Moreover, LOFI sound often comprise sounds of the great outdoors, such as for instance precipitation or marine waters, which might even more maximize the tranquilizing end result. At the same time to their promising sleep inducing abilities, LOFI tones may perhaps supply you with a assortment of additional benefits. Findings have established that playing to sounds can eliminate anxieties and fear, lower blood pressure level, and enhance ambiance. LOFI audio, specific, has been seen to gather a effective final result on emotional physical health. Its straightforwardness and Modesty can help to silence the brain, causing significantly greater concentration and quality. Moreover, the timeless, timeless sound of LOFI beats happen to be found to call to mind sentiments of ease and comfort and understanding, and that can be especially useful for individuals feeling the depression or loneliness. All round, as the performance of LOFI beats as a bed time assistance will vary from one person to another, there will be without any doubt importance to introducing this sort of music and songs with your daily life. Whether you will be gazing to chill out shortly after a long day or seeking the manner to sharpen your mental health, LOFI sounds deliver a very simple and accessible remedy. So when the occasion comes again you happen to be finding it difficult to go to bed or experiencing distressed, check out putting on some LOFI tunes to discover precisely it impacts you. If you want to uncover more about this post content browse my very own web address: Lofi healing music

2023-04-08 @ 22:03:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0